(On)tevreden

We helpen u graag zo goed mogelijk. Bent u ontevreden, heeft u een klacht? Of heeft u juist een positieve ervaring, klik op de link en vertel het ons. Dit helpt ons om onze dienstverlening te verbeteren.

Als u ontevreden bent over het contact met de huisartsenspoedpost kunt u dit het best direct bespreken met de medewerker of huisarts van de huisartsenspoedpost. Als dit niet kan of niet bij u past kunt u uw onvrede of klacht kenbaar maken via het online klachtenformulier.  Vul het formulier zo volledig mogelijk in met informatie over datum en tijdstip waarop u contact had met de huisartsenspoedpost. En geef een beschrijving van de ervaring die u met ons wilt delen.

Wat doen wij met uw melding?
Het formulier met uw melding komt binnen bij een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Die neemt binnen vijf werkdagen telefonisch contact met u op om over uw ervaring door te praten en af te stemmen wat we voor u kunnen doen. De klachtenfunctionaris zet zich in om uw klacht zo goed mogelijk te behandelen.
De klachtenfunctionaris vraagt u mogelijk ons te machtigen om uw dossier in te kunnen zien zodat nagekeken kan worden hoe uw contact met de huisartsenspoedpost is verlopen en welke zorgverleners daarbij betrokken waren.

De klachtenfunctionaris doet vervolgens verder onderzoek en bespreekt uw ervaring met de manager of teamleider van de huisartsenspoedpost. Dit alles wordt aan u teruggekoppeld, dit kan telefonisch of schriftelijk. De klachtenfunctionaris kan eventueel een bemiddelingsgesprek organiseren tussen u en de betrokkenen.
In elke situatie wordt gekeken wat het best past, we leveren hier maatwerk. 

De klachtenfunctionaris is onafhankelijk, geen medewerker van HAPWB en is geregistreerd als klachtenfunctionaris bij de VKIG.  

Stichting Huisartsenposten West-Brabant werkt bij klachtbehandeling volgens de eisen van de Wet Kwaliteit Klachten en Geschillen in de zorg (Wkkgz). Dit is vastgelegd in het klachtenreglement HAPWB.